ורד לקוהלת / רוג'ר זלאזני
הסיפור החותם את "מבחר הסיפורת הבדיונית" הוא סיפור מצוין ומאוד לא אופייני לאסופה, שמייצג את תחילת הגל החדש של המדע הבדיוני
הסיפור החותם את "מבחר הסיפורת הבדיונית" הוא סיפור מצוין ומאוד לא אופייני לאסופה, שמייצג את תחילת הגל החדש של המדע הבדיוני
יש סיפורים נפלאים ויש סיפורים גרועים. "מתח פנים" הוא סתם… עוד סיפור
אתון רובוטית מדברת, מסע עלייה לרגל במציאות פוסטאפוקליפטית, והרבה עיסוק באמונה ובדמות חלשה וחזקה בעת ובעונה אחת – מתכון לסיפור מצוין
"מקום ההתכנסות" הוא סיפור יוצא דופן לתקופתו, בכך שהוא מציג גיבור מכמיר לב, שיודע שהוא עושה את הדבר הלא נכון אך לא מצליח לגבור על פחדיו
בסיפא של המשפט הראשון של הסיפור "אל בזעיר אנפין" מצהיר הסופר, תאודור סטרג'ן (מתועתק כ"סטארג'ן" בתרגום) "אל תדאגו; אינני עומד לשוחח על פוליטיקה". הוא משקר.
"דמדומים" משנות ה-30 אינו סיפור טוב, אבל הוא מלמד המון על כותבו, שבתור עורך השפיע על ז'אנר המדע הבדיוני אולי יותר מכל אדם אחר
סנט ג'ון מנדל היא סופרת מיומנת, שכותבת דמויות מלאות ועגולות שמערכות היחסים ביניהן משכנעות. שלוש בעיות עיקריות מכשילות אותה בספרה הנוכחי, למרות השבחים הרבים שהוא קיבל.
אהוד מימון בוחן שתי נקודות מבט על חזון העיר העתידנית של המדע הבדיוני ומנסה להבין על קצה המזלג איך הגל החדש והסייברפאנק התייחסו לחזון האוטופי של קודמיהם.
אופרות החלל חוזרות לישראל, והפעם בספר עם עולם עשיר במיוחד, גם אם קצת שטוח.